Home

Audyt SEO - co warto o nim wiedzieć?

Jedną z metod badania kondycji strony, sprawiającą, że dalsza jej promocja staje się o wiele prostsza, jest audyt SEO. Umiejętnie przeprowadzony, pozwala nie tylko ulepszyć witrynę, ale także zwiększyć przewagę nad konkurencją. Na czym dokładnie polega audyt i czy korzystanie z tego rozwiązania jest koniecznością?

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie strony swojego sklepu?

Czym dokładnie jest audyt pod kątem SEO?

Pogłębiona analiza strony internetowej, czyli audyt SEO, coraz częściej stanowi podstawę działań optymalizacyjnych i reklamowych w kontekście marketingu internetowego. Działania te to nic innego jak dokładne zweryfikowanie witryny pod kątem jej użyteczności, zgodności z obowiązującymi standardami wyszukiwarek, a także dostępności dla użytkowników oraz robotów.

Kompleksowe badanie strony internetowej wykonywane jest przez specjalistę SEO i obejmuje, między innymi:

  • analizę widoczności witryny,
  • analizę techniczną strony pod kątem występujących błędów optymalizacyjnych,
  • analizę linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • porównanie witryny z domenami należącymi do konkurencji.

Celem usługi jest przystosowanie witryny do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google.

Do kogo skierowany jest audyt?

Analiza SEO witryny to rozwiązanie idealne dla każdego, kto zamierza skorzystać z usługi pozycjonowania lub chce zweryfikować jakość prac wykonywanych przez agencję SEO. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy jesteś właścicielem serwisu ogłoszeniowego czy prowadzisz sklep internetowy z odzieżą. Trzeba jednak pamiętać, że koszty wykonania audytu są uzależnione od wielkości serwisu – zatem im większa strona, audyt będzie bardziej czaso- i kosztochłonny.

Jakie korzyści przynosi wykonanie audytu SEO

Najważniejsze zalety związane z przeprowadzeniem analizy strony pod kątem SEO to przede wszystkim:

  • weryfikacja potencjału witryny,

  • wychwycenie oraz wyeliminowanie kluczowych błędów,

  • otrzymanie precyzyjnych wskazówek optymalizacyjnych,

  • poprawa widoczności w wyszukiwarce internetowej,

  • uzyskanie kompletnego obrazu działań prowadzonych przez konkurencję,

  • zrozumienie zachowań internautów odwiedzających stronę.

Czy audyt SEO to konieczność?

Nie ma żadnego obowiązku przeprowadzania audytu, jednak tego typu działania są jak najbardziej zalecane, zwłaszcza jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu sklepu lub strony firmowej. W ten prosty sposób można uzyskać cenne informacje dotyczące stanu witryny oraz znaleźć błędy, które sprawiają, że strona nie osiąga odpowiednio wysokich wyników w wyszukiwarkach. Wprowadzenie konkretnych zmian spowoduje, że użytkownikom wygodniej będzie się korzystało ze strony, a sama witryna będzie lepiej indeksowana i oceniana przez wyszukiwarkę.

Podsumowanie

Opisany wyżej audyt SEO to podstawowe i zarazem niezwykle pomocne działanie, które powinno zostać wykorzystane już na samym początku współpracy między agencją interaktywną a właścicielem strony internetowej. Profesjonalnie przeprowadzony stanowi pierwszy krok ku w zwiększeniu widoczności serwisu w sieci, bez konieczności potęgowania nakładów na reklamę.

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu w celach marketingowych.