Home

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Obecnie właściwie nie da się funkcjonować bez obecności w Internecie, dlatego właśnie zakładasz lub rozważasz możliwość założenia własnego sklepu internetowego, by wykorzystać ten fakt. Jeśli tak, musisz dołożyć wszelkich starań, aby klienci mogli Cię znaleźć. W tej sytuacji nie ma znaczenia, czy zamierzasz sprzedawać odzież, obuwie czy części motoryzacyjne. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące pozycjonowania, dzięki któremu zwiększysz swoje szanse na pozyskanie klientów.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie strony swojego sklepu?

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie strony swojego sklepu?

Pozycjonowanie stron to na chwilę obecną jedna z głównych usług dynamicznie rozwijającego się marketingu internetowego. Pozwala nie tylko na wyprzedzenie konkurencji i wzrost zamówień, ale także na:

  • zwiększenie ruchu na stronie,

  • dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej,

  • pozyskanie nowych klientów,

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,

  • budowanie zaufania przedsiębiorstwa,

  • rozwój biznesu.

Co wchodzi w zakres pozycjonowania?

Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest złożony oraz wieloetapowy. Szczególnie istotne znaczenie ma precyzyjna i systematyczna optymalizacja, która powinna zostać poprzedzona dokładnym wyborem słów kluczowych i sprawdzeniem, czy pod względem nawigacji, witryna umożliwia szybkie i bezproblemowe dotarcie do każdej podstrony serwisu.

Najważniejsze etapy procesu promocji sklepu w wyszukiwarce to:

  • analiza i dobór fraz kluczowych, na które warto się pozycjonować,

  • audyt SEO, obejmujący analizę struktury i optymalizacji witryny internetowej,

  • tworzenie contentu, czyli przygotowanie treści nasyconych wyrażeniami kluczowymi,

  • optymalizacja strony, w zakres której wchodzą działania optymalizacyjne kodu oraz treści,

  • zdobywanie linków prowadzących do witryny,

  • reagowanie na zmiany w algorytmach Google i działania konkurencji.

Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu?

O tym, że renomy nie da się zdobyć ot tak, z dnia na dzień, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Tak samo, jak w życiu codziennym nowe przedsiębiorstwo musi uzyskać reputację na rynku, również w Internecie należy postarać się o popularność w wyszukiwarce, aby móc być plasowanym wysoko w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron jest usługą, która powinna być wykonywana przede wszystkim w sposób ciągły. Oznacza to, że zaprzestanie jej prowadzenia, może przyczynić się do spadków wypracowanych pozycji i widoczności. Powodem takiego stanu rzeczy jest najczęściej aktualizacja algorytmu Google lub wzmożenie działań promocyjnych przez konkurencję.

Warto pamiętać o tym, że jeśli zdecydujemy się na założenie sklepu z tzw. artykułami sezonowymi, wówczas powinniśmy mieć na uwadze czas potrzebny na wypozycjonowanie strony. Jeśli sprzedajemy kurtki zimowe czy deski snowboardowe, wtedy rozpoczęcie pozycjonowania w listopadzie spowoduje, że pierwsze efekty możemy dostrzec dopiero w styczniu lub lutym, a więc wtedy, gdy sezon na tego typu produkty po prostu się kończy. Najczęściej działania związane z pozycjonowaniem strony należy więc planować z odpowiednim wyprzedzeniem czasu.

Podsumowanie

Dobrze prosperujący, przynoszący satysfakcjonujące zyski sklep internetowy nie powstaje z dnia na dzień. Jego pozycję należy budować stopniowo, sukcesywnie docierając do coraz szerszego grona klientów i zwiększając liczbę zamówień. Jeśli pozycjonowanie zostanie przeprowadzone w profesjonalny i możliwie jak najbardziej naturalny sposób, wówczas staniesz się właścicielem dobrze prosperującego i przynoszącego zyski biznesu.

Więcej informacji na temat pozycjonowania sklepów internetowych do przeczytania w źródle:

https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu w celach marketingowych.